Spike célèbre ses 20 ans avec un numéro double, sur le thème de la culture « post-cool ». Au sommaire : Rita Vitorelli sur les 20 ans de
Spike ;
Post-Cool Berlin ; Whitney Mallett,
What Happened to New York? ;
Love-Hate Vienna, avec Bibiza, Frederike Sperling, Dawid Radziszewski et Milo Rau ; Rose Wylie, Forensic Architecture, Amalia Ulman,
Martin Herbert,
Brian Dillon, Jeppe Ugelvig, Alex Mackin Dolan,
Benjamin Hirte,
Martti Kalliala, Adina Glickstein, Ivo Dimchev,
Maria Hassabi, Florian Malzacher,
Jason Dodge, Travis Diehl, Tea Hačić-Vlahović ;
Best-of-Spike reprints par Chris Kraus, Bruce Hainley, Ella Plevin, Sean Monahan, Gavin Brown & Daniel Baumann ; poster : « A Radically Condensed History of Life Under the Sign of Spike: 2004–24 »...
What does it mean to do culture Post-Cool? Launching the same year as The Facebook (now an AI auto-spam singularity), Berghain (subject to boycott), and the first EP by Kanye West (need we say more?), how do we retrain the spotlight on art that deals productively with the world?
Spike is celebrating 20 years of bringing this same generosity to art with a special double issue. Cultural protagonists in Berlin, Vienna, and New York piece together momentous changes in Spike's home cities, while founding publisher Rita Vitorelli narrates running the mag as an artist to Dean Kissick, underscored by reprints of seminal essays by the likes of Chris Kraus and Bruce Hainley. Further highlights are Taylor Swift as a millennial paracetamol; Silicon Valley optimizing the body for forever; video games as escapeways back into reality; and white-cube presentations of handicrafts, slot machines, and the choreographic turn.
Plus! A poster timeline of art's defining moments since 2004
Fondé en 2004 par l'artiste Rita Vitorelli, Spike (Spike Art Quarterly) est un magazine d'art contemporain trimestriel en anglais qui soutient une vision combative, indépendante et authentique de la critique d'art. Chaque numéro est composé de textes et essais de critiques et curateurs de premier plan à propos d'artistes portés par les débats actuels du monde de l'art. Entre théorie et pratique, rigueur académique et essayisme raffiné, le magazine basé à Vienne et Berlin est constitué d'une équipe de contributeurs reconnus, d'écrivains, d'artistes, de collectionneurs et de galeristes qui observent et pensent l'art contemporain, analysant les développements internationaux au sein de la scène culturelle contemporaine et offrant au lecteur une proximité et une immédiateté rendue possible par la grâce d'une approche éditoriale d'une rare liberté, ouverte à la controverse et à la provocation.