Deux enregistrements inédits de la série d'œuvres « Gong/Ear » de Philip Corner. La face A a été enregistrée lors d'un voyage en train de nuit dans le sud de l'Allemagne en 1990, la face B dans les Alpes en 1994.
« Riding the rails. Down the Rhine at-night alone in a compartment making music for my-self with those Korean-shaman-cymbals given as a gift from Ho-Sun Cheon (husband of Hong-Hee Kim who later will organize the festival 'The SeOUL of Fluxus' and invite-me come-and-participate) when he was cultural attaché to Denmark and came to the 'Fantastics' festival in Roskilde) ... yes consider them part of the 'Gong/Ear' series of (call them) Metal Meditations which started manyyear befor from HighSchool teaching, an Experimental Music wher i turnd-out to be the lerner, reducing the possibl-abilitys of all resonant metals to a rezonant essensetial, and so following me my whole life into now. In to the Rail Road wher outersound ov an other kountry enters into my manipyulayshunz ov those sacred circles. At othertimes that sound going-out to be ears of other dancers and so their bodys body'smove-ments coming bak to me as a kind-ov audiovisual feedbackloop---many ov such artistic lovers, until coming in-a-way to that same Korea sound enshrined forever on the 'Gong/Ear: Shaman' recording: The Wormhole CD completing a circl in-a-way even bak to Korea. Later, as progresses (one coud say) in all my creativwork-concepts-becoms the greater generlizayshun 'Withinstacys'---a fulfillment of 'extasy'---wher every notesoundaction must be perfect, by immediate and uncontrovertabl certeinty. » (Philip Corner)
Philip Corner (né en 1933 à New York) est un compositeur américain. Son travail interdisciplinaire a été présenté dans le monde entier et il est également actif en tant que performeur, artiste et écrivain. Dès 1961, il participe à de nombreux concerts, expositions et festivals
Fluxus et il collabore régulièrement avec le Judson Dance Theater et l'Experimental Intermedia. Il a cofondé plusieurs ensembles musicaux (Tone Roads Chamber Ensemble, avec Malcolm Goldstein et
James Tenney ; Sounds Out of Silent Spaces, avec Julie Winter ; Gamelan Son of Lion, avec Barbara Benary et Daniel Goode). Son œuvre comporte des compositions orchestrales, chorales, pour piano, mais aussi électroniques, ainsi que des œuvres plastiques, collages, dessins, calligraphies et poèmes. Parmi ses publications, le livre
I Can Walk Through the World as Music (1966, non publié ; 1980, Printed Editions).