Le second recueil de poèmes de Ted Dodson, réflexif et expérientiel, investit la critique d'art comme matériau poétique.
Ted Dodson détourne dans An Orange la forme de l'essai, du récit et de la confession, en passant de la critique au thème du désir bisexuel et naviguant dans la modernité pour imaginer des orientations spéculatives pour le langage. Du réalisme élégant des premiers récits de voyage à son long poème final, The Language the Sky Speaks, An Orange guide la mémoire et l'affect vers des formes cosmopolites : désaliénantes, expansives et dynamiques.
« …Pertinent and mobile, [the poems of An Orange] speak to me right now, recording & rearranging ordinary impossibilities & anxieties, while operating at a speed beyond preservation (they said that). The works in An Orange tremble with the certainty trembling forces into view: “To speak gently with you / makes the whole world again / accessible for a moment.” »
Anselm Berrigan
« I love how Ted renders his documentary vigilance away from the ironclad to arrive at a generous poetry of citizenship. It is in this context, this thinking space, that we are invited to democratically regard everything that is put before us…An Orange values integrity over clarity, or anything as normative. It supposes that we all know how this nerve movie ends and offers a language that can “provide an antidote for any lesser dread.” »
Stacy Szymaszek
Poète et critique d'art new-yorkais, Ted Dodson est l'auteur de
At the National Monument / Always Today (Pioneer Works, 2016) and
Pop! in Spring (Diez, 2013). Ses écrits ont paru notamment dans
Hyperallergic,
BOMB,
Fence,
The Stinging Fly et
The Brooklyn Rail. Il est éditeur pour
BOMB, rédacteur en chef de Futurepoem et ancien éditeur de
The Poetry Project Newsletter.