fermeture & interruption des expéditions du 23 décembre au 3 janvier (les commandes passées dans l'intervalle seront traitées en priorité dès notre retour) – merci pour votre patience et bonne fin d'année !
Une méditation poético-scientifique sur l'installation cinématographique emblématique de l'artiste qui explore les mythologies post-humaines et l'archéologie du futur, autour de la figure mythologique de la sirène.
A mermaid dives through the Cold War ruins of nuclear submarine tunnels above the Arctic Circle in this in-depth focus on Sirenomelia by artist and filmmaker Emilija Škarnulytė, a poetic and scientific meditation on the artist's iconic cinematic installation exploring post-human mythologies, future archaeology, and the invisible structures that enfold us. With essays, interviews, and excerpts from Andrew Berardini, Roland Penrose, Nadim Samman, and Alison Sperling.
Set in far-northern territories where cold, Arctic waters meet rocky escarpments on which radio telescopes record fast-traveling quasar waves, Sirenomelia links humans, nature, and machines and posits possible post-human mythologies. Shot in an abandoned Cold-War submarine base in Olavsvern, Norway, Sirenomelia is a cosmic portrait of one of mankind's oldest mythic creatures—the mermaid. The artist, performing as a siren, swims through the decrepit NATO facility while cosmic signals and white noise traverse the entirety of space, reaching its farthest corners, beyond human impact.
Emilija Škarnulytė (née en 1987 à Vilnius) est une artiste visuelle et une cinéaste nomade. Entre le fictif et le documentaire, son œuvre convoque le temps profond, le cosmique et le géologique, l'écologique et le politique.